23 October 2008

Rasa macam nak sakit (Feel Sick)

“ Tinggalkan lah apa yang meragukanmu dan kerjakanlah apa yang tidak meragukan mu”
-Hadits riwayat Tirmidzi dan Nasa’i

Pernah sampai satu keadaan yang kita boleh tak boleh menerimanya? Bila waktu tu anda akan terasa macam nak sakit (Feel Sick). Kadang kala perkara berlaku seperti yang anda mahu walaupun anda menyangkakan begitu.

Saranan saya, jangan cepat melatah! Ambil masa untuk berfikir dan tenangkan hati. Terlalu terbawa-bawa boleh membawa penyakit!

p/s: Ia berlaku kepada semua orang termasuk saya. Jadi semua orang itu termasuk anda juga. ;)

2 comments:

azaHmaeL said...

betul~ tindakan aku selalu bukan atas aku yg nak buat tp aku tepakse utk mengekor kehendak org len. setuju setuju. jadi pengajaran kepada aku "ambil masa utk membuat keputusan. tak kesah sehari seminggu ataw sebulan. setahun tu lame sangat kot hahahah"

Syafik said...

Azahmael :

Setahun kalu berjanggut le pakcik. Hahaha. Tapi betul la orang kata, terburu-buru itu haru - biru. ;)

Post a Comment

Hantarkan maklum-balas anda kepada penulis. Maklum balas anda adalah perlu untuk :

1) Memastikan penulis tidak bercakap sorang-sorang.
2) Tahu siapa anda, dan melompat ke blog anda juga.
3) Membuatkan penulis terus tersenyum-perasan dan terus menulis.

Sekian. :)

Terima Kasih kerana membaca! :D