07 October 2008

Sahur Yang RACISM

Disebuah Restoran Mamak Di Setapak, Selangor.
Mamak : Mau makan apa Incik? Mee Goreng ada.. Canai ada.. Semua ada.
Aku : Nasi Goreng Ayam ada tak?
Mamak : Ada-ada.
Aku : Hee.. bagi aku satu.
Mamak : Melayu kaMamak?
Aku : Eh?.. Er..Melayu (Semerta alam aku kepelikan sambil melihat kad pengenalan untuk memastikan jenis kaum aku)
Mamak : Ok, Melayu satu! (Sambil bersiul gembira berlalu pergi)
Kawan aku : Dia Tanya kau nak Nasi Goreng stail Melayu ke Mamak?
Aku : Oh.. Ye kee? (Sungguh “Racism” restoran ini..) bebel ku di dalam hati.

2 comments:

Tawel Sensei said...

Salam Mr Syafiq! TQ melawat blog hamba. Haha, entri memang lawak! Apa pun semoga pembuat nasi goreng tu tak masuk ISA kerana mempermainkan isu perkauman ;)

Syafik said...

Tawel sensei : hehe, rasanya mungkin kene ISA mcm rpk. :-) Terima kasih abang tawel! Kerana sudi melawat blog saya. Dah lama saya follow en. Tawel, sekarang ni baru tergerak nak ada blog sendiri. ;-)

Post a Comment

Hantarkan maklum-balas anda kepada penulis. Maklum balas anda adalah perlu untuk :

1) Memastikan penulis tidak bercakap sorang-sorang.
2) Tahu siapa anda, dan melompat ke blog anda juga.
3) Membuatkan penulis terus tersenyum-perasan dan terus menulis.

Sekian. :)

Terima Kasih kerana membaca! :D