09 November 2008

Storm Chaser

Setelah balik dari aktiviti tikoos malam tadi kira-kira jam 3.30 pagi. Saya rasa nak stay up kejap menunggu hingga subuh. Tetapi kemudian..


Dum! Bum! Zasss! Bum! bum! (Nota : ini adalah bunyi guruh dan petir)

Petir sambung menyambung di luar!. Agaknya kerana adrenaline muda saya terlalu cepat melonjak, saya terus melompat keluar tingkap bilik 3tingkat saya tu dan duduk di anjungan untuk menangkap gambar Petir ala-ala macam Storm Chaser tu Saya capai kamera apa sahaja yang sempat saya capai.. dan ianya kamera Canon 400d dia. Boleh je. ;)

To the point, saya tangkap gambar petir. ;)

Kecik je petirnya, tapi ok la. Saya suka! :)
nota : Kalau tak faham terma - terma biologi, sila bertanya pada Dr. Azah. Hehe)

ps : Terima kasih kepada pemilik 400d neh. Kamera beliau memang best. :)

11 comments:

azaHmaeL said...

amboi, canang name aku pulak nampak hahaha :p

aku dr dulu teringin nak ambik gamba kilat tp kan kilat2 yang muncul time aku tgh drive tak pon tgh zZzzzzZz

nota kaki: aku takot kilat hahaha

Syafik said...

azahmael : Haha, nasib baik aku tak suruh diorang tanya kau teknik penbedahan "Batista" :P

susu dan biskut... said...

Haha!
Padanla malek dah cuak pagi tadi!
Dia dengar bunyi shutter depan bilik, dia ingat ada hantu buat bunyi shutter!
wakakaka~

Tawel Sensei said...

Uisk kau bebaik. Nanti sebelum sempat tangkap gambar petir, petir pula tangkap kau dulu! :D

sayelar said...

400d sape wehh?hmmmm...

Syazsy said...

wahh gambar kilat sabung-menyabung !

Syafik said...

susu dan biskut : Haha. Akibat tak boleh tidor.

Tawel sensei : Uiks, jangan la. nak kawen dulu.. :)

sayelar : ada la. hehehe.

Syazsy : Sor la syaz, kilat tu nampak lemau semacam la. Hehe.

top the pop said...

this picture is great!!hu3..
susah owh nak dpt cam2..hahaha

kusu said...

berapa kali snap baru dapat menda ni???

Syafik said...

@topthepop : Haha. itu cikai2 sahaja saudara. Tangkap pun tak sengaja.

@kusu : Tak tahu, tapi banyak juga. Sebanyak mana petir itu menyambar, sebanyak itu jugalah saya men"snap" kamera tersebut. Lagi-lagi kamera tersebut bukan kamera saya, lagi la saya gembira men"snap" hehe.

fishy21 said...

i am still looking for a nice spot to shoot storm...i hope uum has it...hehe

Post a Comment

Hantarkan maklum-balas anda kepada penulis. Maklum balas anda adalah perlu untuk :

1) Memastikan penulis tidak bercakap sorang-sorang.
2) Tahu siapa anda, dan melompat ke blog anda juga.
3) Membuatkan penulis terus tersenyum-perasan dan terus menulis.

Sekian. :)

Terima Kasih kerana membaca! :D