03 April 2009

Ke Sekolah

Kali ini saya ke sekolah, untuk praktikum. Oh, saya dah nampak masa depan saya. Budak-budak ni yang gambarkan. :)



Amir, baju hebat tu apa?


Sofiah, kenapa cikgu macam pakai baju tidur je tu?



Eh?, Alif. Betul ke muka cikgu kembang macam tu? Haha.



Ikhmal,"Cigkgu" nampak kacak la!



Ha? haha. Selamat hari raya juga Ika.

Hari pertama di sekolah, barulah saya tahu kenapa cikgu saya garang dulu. Haha. Love the school, love the kids and love the job. InsyaAllah :)

Maka Allah adalah sebaik-baik Penjaga dan Dia adalah Maha Penyayang diantara para penyayang. 

19 comments:

Fikree said...

aku bagi A+ kat Ikhmal.
haha.

Reds said...

cutenya!

Syafik said...

@Fikree : Eh? Salah eja pun bagi A+? Haha.

Reds : Saya ke budak-budak tu yang cute ya? Haha. :))

Nurul Hidayah Isnin said...

hahhaha....knp gmbr cikgu syafik dlm ni sume jd muka pecah rumah..huhu...

idea yg baik 2k replacemnt class..(lukis gmbr ckgu sy)

aimi said...

saya suke lukisan ikhmal..
tp spelling kantoi la..hehe..
ngajar kat mne..??

Syafik said...

@Hidayah : Haha. Sampai la hati kau. Yup, Idea yang baik untuk replacement kelas. Lebih baik dari budak-budak tu terbang + terajang sana sini.

@aimi : SK Seri Perling (2) Johor Bahru. :D

Misz B said...

chapid, aku ske yg lukisan slamat ari raye dgn yg cigkgu tu.. cute gle student ko..huhu... good luck mengajar

Abqori said...

Salam Syafik.
Ana rasa bukan baju hebat lah, tapi baju bebat. Lagipun nama samaran yang Amir tu beri pun mantap juga. Cikgu Saga. Haha. Budak kecik. Daya imaginasi tinggi. :))

p/s: Maaf tak balas mesej twitter anta. Lama tak buka blogspot dan main template. Agak sibuk. Masuk internet sekadar update twitter saja. Itupun melalui twitterfox. Bilalah boleh memblog semula? Haii...

DrSam said...

kanak-kanak menggambarkan sesuatu yang dilihat ikhlas dari hati. Syabas cikgu.

Syafik said...

@abqori: Wasalam Abqori, wah. Kemana enta menghilang? Haha. Ya, sakit kepala cikgunya hendak menjaga beliau. Maunya tidak, terbang dan terbang ke sini. Haih..

@Drsam : Terima kasih. :)

lidahaku said...

hahaha
sooo sweeeeettttttttttttttt

Syafik said...

@lidahaku : Hehe. Oh, mentang-mentang sudah ada wimax. :D

cheezybizqut said...

haha cutenye lukisan diorg...

Syafik said...

@cheezyizqut : Haha. Sama macam cikgunya juga. :D

chapix said...

chomel bangat budak3 kechik..sronot!

hakimhh said...

aku suka aliff!! dia berjaya menggambarkan cikgu sapex dengan betul!! A+++

Syafik said...

@chapix : Sama macam Cikgunya. :D

@hakimhh : Hakem. Wachaa!! (Sambil tendang terbang)

nahwanNur said...

Assalamualaikum,

salam bersuara buat pertama kalinya (rasanya).

Menarik tengok gambaran kanak-kanak. Mereka sangat jujur. Dan bersih. Moga setiap guru sama-sama melentur dan mencorak minda mereka dengan arca seorang muslim seperti terukir di dalam kalamNya.

Barakallahu fiik.

Syafik said...

@nahwanNur : Waalaikumsalam, InsyaAllah. Terima kasih atas peringatan.

Post a Comment

Hantarkan maklum-balas anda kepada penulis. Maklum balas anda adalah perlu untuk :

1) Memastikan penulis tidak bercakap sorang-sorang.
2) Tahu siapa anda, dan melompat ke blog anda juga.
3) Membuatkan penulis terus tersenyum-perasan dan terus menulis.

Sekian. :)

Terima Kasih kerana membaca! :D