06 May 2009

The chronicles of the unfortunate event

Berani kerana benar, takut kerana salah.
Dulu, mak aku ada berpesan. "Wan, berani kerana benar. Takut kerana salah". Ya, maka kini aku berani!. Berani kerana.. benarlah lesen memandu aku rupanya sudah tamat tempoh. Maka, cakap banyak pun tak guna. Haha.



 Kadang kala berjalan sambil menyorong motorsikal itu bagus untuk kesihatan.
(Dalam perjalanan pulang)
Vroomm.. vrrooomm.. vv..rr..oo.. m.. peh.. peh.. peh..??  
Ya, Allah. Rosak ke motor ni?. 

Mahu tak mahu, soronglah motor itu di tepi jalan mencari bengkel, sambil tersenyum. Tahukah anda, menyorong motor scooter yang besar di tengah-tengah kesesakan jalan raya menjadikan anda seperti seorang celebrity. Ya, sila.. sila. :)


Pin bertanda kuning adalah tempat bermula acara "menyorong tersebut"

Ada telefon yang tiada kredit pun tiada gunanya. 
Orang kata, ada telefon bimbit ni mudah dikala kecemasan. Tak tahu la. Sebab kalau tiada kredit pun tiada gunanya juga. Macam mana aku nak call orang? Aduhai..


Tahu perbezaan, enjin  rosak dan minyak habis.

Bang, tengokkan motor ni, Tiba-tiba matilah lah pula. Enjin dia rosak kot?


......


Dik, motor ni tak rosak. Minyak dia habis ni. 


Maka, sekalian brader-brader di kedai skuter itu pun, tergelak riang bersama rakan-rakannya yang lain. Sungguh aku tersipu-sipu malu dan cuba bergelak riang juga. Kemudian aku berlalu pulang..


Resolve
Its strange, although I've been thru all this chronicles event in two and half hours.  I don't even feeling heavy about the police "ticket", brake down scooter, Out-of-credit when you really need one, the unplanned-5km-walkathon, and the scooter dudes. Its seem like I enjoying them all on what had happen to me. Haha. Sengal juga rasanya.


Suffering is a gift, In it is hidden mercy - Jalaluddin Al - Rumi.

11 comments:

azaHmaeL said...

okeh name kamu sangat panjang sampai space pun tak cukup ekeke :p

mak aihhh 5km, kurus tak lepas event tu?? :p

hehehe saba la ekk

Syafik said...

@azahmael : Eh? Sama dengan Soalan En. Polis yang menyaman aku tu zah. Eh? Sama juga soalan kedua tu. Abang pomen skuter tu yang tanya. :D Haha.

LonggoxAjma'in said...

hahaha... alahai sapik...

Syafik said...

@LonggoxAjmain : Haha. Benda nak jadi. Terima je seadanya. :)

Fikree said...

ko mmg tarbaik ayam.haha.

razpel7 said...

rase cedey coz x dapat membantu semase ko memerlukan bantuan, huhuhu!

razpel7 said...

sabo byk2 yea rum8... =)

Syafik said...

@Fikree : Haha, datang dalam "pakej". Sabar je la :)

@razpel : Assobaru minal iman. (Sweet juga roomate aku ni ya?) :D

PeQ GaRaGe said...

ade kalenye nk tergelak, ade kalenye kesian lak bile bace citer bro..
xpelah.. bnyk2 bersabar ye..

Syafik said...

@peq garage : Eh? Sempat pulak kau nak gelakkan aku ya? Haha. Eh, aku dengar kau dah buka blog baru? :D

Anonymous said...

hohohoho the never ending horrible story i guess huh,capix?huhu

Post a Comment

Hantarkan maklum-balas anda kepada penulis. Maklum balas anda adalah perlu untuk :

1) Memastikan penulis tidak bercakap sorang-sorang.
2) Tahu siapa anda, dan melompat ke blog anda juga.
3) Membuatkan penulis terus tersenyum-perasan dan terus menulis.

Sekian. :)

Terima Kasih kerana membaca! :D