17 July 2009

Boys will always be boys


Prolog

Pagi tadi sekolah aku ada buat ujian untuk pelajar. Aku jaga darjah 3. 3 Cerdik. Aha, aku suka darjah 3 Cerdik  ni sebab bila habis kelas aku akan dapat hasil "tuaian". Hasil untuk hari ini :



Firdauz punya Bumblebee. Dia bawa mainan ke sekolah. Aku nak rampas. Tapi dia tak nak bagi. Lagi dipaksa, lagi tak nak bagi. Jadi aku tukar taktik. " Firdauz, cikgu nak pinjam. Boleh?" Sekonyong-konyong dia beri, sambil tersenyum. Aku senyum. Dalam hati " Hehe.. bertuah le cikgu nak pulang balik pada kamu dauz.. hehehe.."

Beli juga


Aku tak rancang pun nak beli. Nampak masa isi minyak di Petronas. "Hensem juga ya." aku beli.


Firdauz, lets roll out!


Serius dauz, cikgu rasa Optimus Prime cikgu lagi kacak dari bumble bee kamu tu. 

Ps :  Besok, budak-budak ni bawak mainan apa pula ye? hehe.



Baca lagi..

24 comments:

lidahaku said...

oooo
ni la menatang di sane upenye..

balqissy said...

sokong2! boys always boys. *sigh*

hakimhh said...

ni saja nak tayang 50mm kan?
aku tau...

Nooreena said...

Merujuk pada PS --> Misi mengumpul mainan. :D

'Cikgu Padi' said...

hahaaha...ko mmg jahat..ko mmg suke nyakat bebudak tu,,,cakap je la ko bekenan gk ngan robot2 tu...

Chekgu BaniHassim said...

aku pon cam berminat nak kumpul transformers nih. tapi tgk modelnye tak seberapa sgt...
tak jadi laa...

aku kumpul yg lain pulak laa...

susu dan biskut... said...

Haha! *Biggest sigh* Yes, I can't agree more! I baru kena beli barang lebih RM15 masa pegi BIG hari tu semata-mata nak bagi Apong beli topi Transformers dia! Dahla beli trucker cap Decepticon! Hampeh... Nasib baik sayang kawan. Hehe.

dya ilham said...

haha..akhirnye chekgu capik update blog!!
yay~

MeMeR said...

Those kids are so sweet!!!!!!!!!

RockLanD said...

sepbaik ko bukn cikgu kelas aku time 3 mawar dlu...
huhuhuhu

;p

FArah said...

akhirnya..
cikgu capix bersuara..haha
;)

ken_Tank91 said...

tak yah r nak cover2...
dah suka beli jew r...

nahwanNur said...

Assalamu'alaikum,cikgu syafiq.

Rasanya baru pertama kali meninggal jejak di sini. Entri ini menarik dalam 2 perkara, 1. sekolah, 2. transformers.

Geli hati kalau tengok keletah anak murid. Tetapi memang perlu laksanakan tugas guru. Emak saya dulu selalu juga bawa balik mainan pelajar, ada yang boleh di pulang kembali jika ibu bapa yang datang menuntut. Tapi entri ini kelihatannya kasihan pada firdauz kerana bumble bee nya seakan tidak akan kembali kerana sudah ada teman optimus prime nya di rumah cikgu syafiq.

Bercerita tentang transformers, saya sekumpulan dengan firdauz nampaknya, ketampanan bumble bee lebih memukau. Benar, boys will always be boys,tapi kadangkala ada juga wanita yang mahu berkongsi minat :)

p/s: Maaf melalut pula. Selamat bekerja.

Fikree said...

injak naik..! merudum keluar!!!

DaliaLiyana said...

tul tu..kalau dah name lelaki...mainan nyer..robot...bola...pastu ntha ape2 lagi...hikhikhik

==+ReNi3+== said...

cikgu shafiq..tak baik o..haha..

Shamimi Haniza said...

Sy br di sajes oleh seseorang utk menjenguk rumah ini. dan nmpknya sy sudah jatuh suka pd tmpt ini. harap tuan rumah sudi mengalu-alukan kdtgn sy. =) Anyway, optimus prime mmg lg hensem dr bumblebee pun!

Ty said...

aku vote bumble bee,
cumel
kerana aku suka kuning haha.

oh kecik2 dulu cikgu suka rampas mainan aku..
tp kamu mmg Cikgu yg Kool.
besh eih..

Roy said...

Ooo..curik mainan budak yea!!! Mak dier saman nti...ngeh2!

Roy said...

ooo curik yea...mak dier saman nti~

ainimardhiyahhasidin@yahoo.com said...

syok gak jd cikgu...leh collect acter transformer..bez2

Hazrey said...

Jahat sehh ambik bebudak punya menan. Tapi kalau ada lebih optimus prime tu, hulurlah ya. Poslaju pun boleh. Tima kasih.

hakimhh said...

Bila nak update!!

Rinz | trzphoto.com said...

كاو ميمڠ ساڤيق، الڠ-الڠ، اميق لا دوا-تيڬ روبوت، لڤس تو، باڬي دكت اكو

Post a Comment

Hantarkan maklum-balas anda kepada penulis. Maklum balas anda adalah perlu untuk :

1) Memastikan penulis tidak bercakap sorang-sorang.
2) Tahu siapa anda, dan melompat ke blog anda juga.
3) Membuatkan penulis terus tersenyum-perasan dan terus menulis.

Sekian. :)

Terima Kasih kerana membaca! :D